- Сви облици и видови образовано-васпитног рада са ученицимаобухваћеним целодневхом наставом пороистичу из заједничког плана и програма образовано-васпитног рада у основној школи, с тим што се домаћи задаци ученика организују и извршавају у школи и то као посебни, распоредом предвиђени часови самосталног рада или интегрално са осталим и наставним и другим часовима у школи.
- У одељењу целодневне наставе раде два наставника разредне наставе са подједнаким бројем часова у свим видовима рада са ученицима, правилном поделом послова на оба наставника, а редовну наставу наставник изводи из предмета: српски језик, свет око нас, ликовна култура, музичка култура и други наставник из предмета: математика, изборни предмет и физичко васпитање, са циљем постизања корелације у свим областима рада и прожимања свих часова обавезних активности са елементима самосталног рада.
- Самостални рад свакодневно траје два школска часа. Он се свакодневно организује из српског језика и математике а повремено у току године из света око нас и изборног предмета. Задаци урађени на часовима самосталног рада се анализирају, исправљају и вреднују.
- Ученику у целодневној настави могу се плански и педагошки организовано задавати следећи задаци:
- читање обавезне школске и домаће лектире
- читање листова и часописа за децу
- меморисање краћих поетских и прозних текстова
- вођење дневника календара природе
- извиђање,посматрање и практични радови са записивањем и илустровањем
- гледање и слушање одређених позоришних и филмских представа, као и телевизијских емисија
- посећивање културно-просветних установа, историјских и других значајних објеката
- учествовање у хуманитарним и другим друштвено-корисним акцијама, нарочито оним еколошког карактера
* у слободном времену организују се свакодневно у трајању од најмање 150 минута, не рачунајући време јутарњег прихватања ученика. Те активности имају првенствено рекреативно - забавни карактер и могу бити: радно-техничке, производне и хуманитарне, културно уметничке, спортске и забавне. Организују се на принципу потпуне слободе избора, добровољности, самоорганизованост ученика у оквиру различитих група.
- Ученици у целодневној настави имају два оброка (доручак и ручак).
- У дневној и недељној организацији наставе школа обезбеђује:
- јутарње прихватање које почиње од 7:3о часова
- доручак ученика од 7:3о до 7:5о часова
- припреме за обавезне преподневне активности
- преподневне активности које трају 4 школска часа
- рекреативна пауза после трећег часа у трајању од 10 минута уз музику и спортске активности
- ручак за ученике од 11:3о до 12:3о часова
- поподневне активности у трајању од 3 школска часа од којих је један необавезан за све ученике
- завршетак наставних активности је у 15:35 часова.
- завршетак послеподневног рада је у 16:3о часова.
- Наставници у целодневној настави раде наизменично пре или после подне у току недеље.
- У циљу спречавања физичког, интелектуалног и емоционалног преоптерећења ученика и наставника и заштите њиховог здравља обезбеђује се
- педагошки и психолошки ритмички распоред часова којим се уважава сложеност садржаја програма и потреба за смењивањем мировања и кретања
- редовно проветравање радних просторија
- орджавање свакодневне личне хигијене у школи
- подстицање ученика на самоорганизовање, самопослуживање и самопроверавање
- стално настојање да више од половине времена проведеног у школи буде испуњено активностима и начинима рада који обезбеђују динамичне ситуације, кретање
- смештај одељења у мирније делове школске зграде са коришћењем ТВ-а
- Директор школе и стручни сарадници прате организацију рада и резултате рада у одељењу целодневне наставе